Bloggurat

tirsdag 11. januar 2011

Hems og foringer

7-10. januar. Etter en lenge planlagt tur til Mor i mellomjula/nyttårshelga, var det på han igjen.
Dro fra Mosjøen i tett snøvær, og kom til Unkervatn der det var lite snø.
På fredag var det vedhenting og oppfyring, før restene av matreal og lister ble plassert oppe på hemsen. Lørdag fikk jeg ferdig store deler av rommet på hemsen.
Før jeg dro oppover, tok jeg i bruk mattekunnskaper jeg aldri hadde trodd jeg skulle få bruk for (takk Nic), og beregna at jeg skulle få plass til en 160x70 dør. Desverre ble fristelsen for stor, så jeg lånte med meg en 170x70 dør i stedet. Den passet ikke :-(
Moralen er: stol på dine kunnskaper, led deg ikke inn i fristelsen....


Dette blir vel jenterommet tenker jeg,
da jeg er i mindretall,,,,

Søndag laget jeg 13 vindusforinger. Relativt fornøyd. Får håpe monteringsplanen for foringene til hjørnevinduet og altandøren fungerer... Foringene overlappet liksom hverandre.... Tro om dette var (dårlig) planlagt fra Saltdalshytta sin side.

Utsikt over spiseplassen. Kjøkkenet inn til høyre.
Legg merke til de nyydelig tilpassede vindusforingene...

1 kommentar:

  1. Steiki korr langt du e kommi dæ Vidar. Imponert!
    Vindusforinga og gode greier - nice.
    Lykke t videre og stå på - premien kjæm vel når hytta e færdi :)

    SvarSlett